V kolikor še niste nikoli posegli po takšnih ali drugačnih prehranskih dopolnilih, je zagotovo eno prvih vprašanj – ali je to sploh potrebno? Vprašanje je seveda na mestu, in kot ponavadi, odgovor ni preprost DA ali NE.

Še vedno kar pogosto slišimo, da če se skrbno in zdravo prehranjujemo, potem prehranskih dopolnil pa res ne potrebujemo. In v bistvu je temu res tako – v idealnem svetu bi dobili vse potrebne nutriente iz hrane, nebi bili izpostavljeni toksinom in živeli bi brez stresa. Realnost je žal v večini primerov drugačna. Ne samo, da nimamo časa, da bi si skrbno pripravljali obroke, tudi evropska zemlja je osiromašena, naš življenjski stil pa daleč od tega, kot so živeli naši predniki.

Prehranska dopolnila so tako vse bolj pomemben del vsakdanjika, s katerimi podpremo naše zdravje in imunski sistem, zapolnimo primanjkljaje esencialnih mikrohranil ter zaščitimo telo pred vse večjimi vplivi okolja. Z dodajanjem poskrbimo, da telesu zagotovimo vse potrebno za normalno delovanje, ne glede na to, kaj nam prinese vsakdan.

Po vseh raziskavah svetovnih zdravstvenih organizacij prehrana kar v 85% meri vpliva na zdravje oziroma bolezen. Nič novega, saj je že Hipokrat govoril: “hrana naj bo zdravilo in zdravilo naj bo hrana”. To, da je pomembno, kaj damo vase, je torej dejstvo.

Nažalost pa so sodobne prakse kmetovanja, gigantska prehrambena podjetja, globalna preskrbovalna mreža in masovna proizvodnja pripeljali do tega, da namesto lokalne, z nutrienti bogate hrane, na našem krožniku večinoma pristane močno predelana hrana, osiromašena vitaminov in mineralov, v njej pa je tudi vse več primesi in dodatkov, ki še dodatno ogrožajo naše zdravje.

Vendar tudi s samooskrbo in skrbno izbrano hrano razmere niso idealne. V zadnji polovici stoletja se je vsebnost vitaminov in mineralov v svežih pridelkih občutno zmanjšala, saj je zemlja, še posebej v Evropi, osiromašena.

Tako je na nek način najlažja pot, da primanjkljaje nadomestimo s kakovostnimi prehranskimi dopolnili. Številne študije in raziskave tudi potrjujejo, da že s preprostim povečanjem vnosa vitaminov in mineralov lahko:

  • podpremo imunski sistem
  • zmanjšamo stopnjo stresa
  • izboljšamo stanje kože ter stimuliramo rast las in nohtov
  • spodbujamo mentalno jasnost in miselne funkcije
  • znižamo krvni tlak
  • dvignemo nivo energije
  • izboljšamo spanec
  • uredimo prebavo in telesno težo

Kot pri vsaki stvari, se tudi pri prehranskih dopolnilih zatakne, katere med številnimi ponudniki izbrati ter na kaj biti pozoren. V določenih primerih je žal tako, da boste denar vrgli skozi okno, v najslašem primeru pa si boste zaradi raznih primesi, ki jih uporablja večina proizvajalcev, nakopali še kakšno dodatno nevšečnost. Pri izbiri upoštevajte torej naslednje:

  1. So sestavine naravne ali sintetične?
    Posegajte po naravnih in aktivnih sestavinah z dobro biorazpoložljivostjo in absorbcijo. V določenih primerih, kjer potrebujete za zdravljenje višje doze, npr. posameznega vitamina, pa izberite visoko kakovostne sintetične pripravke, ki to omogočajo.
  2. Sledljivost in čistost!
    Vsekakor je vir pomemben, zato dobro preverite proizvajalca. Ali je jasno kje in kako pridobiva sestavine ter opravlja redna testiranja? Le tako boste namreč vedeli, da vase vnašate čiste dodatke najvišje kakovosti.
  3. Pomožne snovi – NE hvala!
    Ste vedeli, da je skoraj polovica vsebnosti tablete ali kapsule pri večini dopolnil sestavljena iz raznih pomožnih snovi? Le-ta so navadno vse prej kot dobra za nas, saj gre za razna polnila, veziva, sredstva proti strjevanju, drsila, razgrajevala, sredstva za glaziranje, sladila, barvila, arome, … Sploh za alergike lahko to predstavlja veliko težavo. Kvalitetna prehranska dopolnila, kakršna najdete tudi v naši spletni trgovini, se temu izognejo z uporabo kapsul, kjer veziva niso potrebna. Kot primer: pri Terranovi je vsak izdelek obogaten z lastnim sinergijskim kompleksom rastlin in fitohranil imenovanim Magnifood. Njegove sestavine so kombinirane tako, da okrepijo biokemično okolje v telesu, zato da se poveča učinek vitaminov, mineralov in drugih nutrientov. Na kratko – svetujemo, da VEDNO preverite vse sestavine posameznega izdelka!
  4. Vaše posebne potrebe oz. zahteve.
    Seveda smo si med seboj različni, zato boste vedno izbirali tudi individualno glede na vaše trenutne potrebe ter težave. Tisti, ki imate posebne prehranske zahteve, kot npr. vegani ali vegetarijanci, pa boste pri sestavinah še posebej pozorni. Ker izdelkov v naši ponudbi nismo želeli omejiti le za določene skupine uporabnikov, zagotavljamo, da so VSI izdelki primerni za vse – tudi vegane.

Za konec še kratka splošna priporočila nutricionistov, naturopatov ter drugih strokovnjakov na področju zdravja in dobrega počutja glede uporabe prehranskih dopolnil. Kaj je torej najpomembnejše:

  • Multivitamini in minerali: osnova vsega je dnevno pokrivanje osnovnih potreb za normalno delovanje vseh telesnih in mentalnih funkcij, s širokim spektrom pa boste zapolnili tudi potrebo po mikrohranilih in morebitnih trenutnih primanjkljajih. Predvsem preverite, da izbrani izdelek vsebujejo priporočene dnevne odmerke železa, folne kisline, vitaminov A, B6 ter D, kroma, magnezija, cinka in selena.
  • Naravni vitamin C: za podporo imunskemu sistemu, lepoto ter preprečevanje kroničnih bolezni. Vitamin C ima antivirusne in antibakterijske lastnosti, je močan antioksidant ter podpira zdravje kože in tvorbo kolagena. Za C vitamin je še posebej pomembno, da ga dnevno zaužijemo dovolj, saj ga naše telo ne proizvaja samo.
  • Omega-3 sencialne maščobne kisline: ALA je izmed vseh omega-3 edina esencialna maščobna kislina, ki je telo ne more proizvesti samo. Ta se v telesu presnovi v EPA in DHA maščobne kisline, nekaj pa se je spremeni v energijo. Brez ALA ne more delovati nobena možganska funkcija in živci, mišice pa jih potrebujejo za regeneriracijo po fizičnem naporu. Pomagajo nam tudi pri boljšem spancu. ALA najdemo večinoma v semenih in oreščkih iz hladnih podnebnih območij ter njihovih oljih, za zagotavljanje dnevnih potreb pa se priporoča, da posežemo po kakovostnih prehranskih dopolnilih.
  • Probiotiki: za boljšo prebavo, imunski sistem ter razpoloženje. Izberite take, ki vsebujejo več različnih sevov ter imajo dodane prebiotike, ob večjih potrebah pa seveda tudi tiste z večjim številom dobrih bakterij. V kolikor še niste, začnite z 2-mesečno kuro naseljevanja dobrih bakterij, vsekakor pa ne pozabite na njih, v kolikor vam zdravnik predpiše antibiotično kuro, ob raznih prebavnih težavah ter v jesenskem in zimskem času, ko je naš imunski sistem bolj na udaru.